זוג צעיר נכנס לאחת המסעדות בפתח-תקווה, הזמין ארוחה קלה, שילם ועזב את המסעדה. לאחר מס' דקות שבו בני הזוג למסעדה והזדהו כאנשי מס הכנסה וביקשו לבדוק את רישום ההכנסה בגין הארוחה. אז התברר כי קניית הביקורת לא נרשמה, בעל המסעדה טען כי הוא אינו במיטבו בעקבות פרידה מחברתו ולכן לא רשם.
הביקורת במסעדה היתה אחת מ- 63 ביקורות שערך ביום חמישי משרד השומה פתח תקווה, רשות המסים בישראל בעסקים מענפי המסחר, השירותים והתעשייה בפתח תקווה, יהוד, ראש העין, מגשימים וכפר סירקין. מתוצאות המבצע עולה כי ב- 24% מהביקורות לא רשמו הכנסות, ב- 8% מהביקורות נמצאו ליקויים מהותיים בניהול ספרים.
מטרת הביקורות היתה להגביר את הנוכחות וההרתעה ולשפר את רמת הציות לדיני המס, ובין השאר, נבדק הדיווח על פעילות עסקית, אכיפת הוראות ניהול ספרים וחובת רישום תקבולים. במבצע זה הושם דגש על עסקים חדשים ועסקים שלא בוקרו תקופה ארוכה.
"רק קיבלתי את הצ'קים ולא הספקתי לרשום אותם" טענה גננת מיהוד, שלא רשמה 9 צ'קים דחויים בסך 9,000 ₪, שהתקבלו מהורי הילדים בגן. בעל נגריה ביהוד, שאינו מנהל ספרים, טען שפתח את הנגרייה לפני שבוע וטרם הספיק לפתוח תיק במס הכנסה.
בחנות תכשיטים בראש העין נמצא כי הכנסות מלקוחות שונים בסך 1,705 ₪, ששולמו בכרטיסי אשראי לא נרשמו בספרים, שוברי החיוב נמצאו בתוך ספר הקבלות. בעל החנות הסביר כי הלקוחות ממהרים והוא לא רוצה לפספס את התפילה, לכן הקבלות יוצאת בסוף היום.
בקופה אצל קוסמטיקאית בפתח תקווה נמצאו 110 ₪, שלא נרשמו. לדברי הקוסמטיקאית היא קיבלה את הכסף מלקוחה ביום שלפני הביקורת ושכחה לרשום. במכבסה בפתח תקווה לא נרשמו הכנסות בסך 122 ₪, העובד במכבסה לא יודע מדוע ההכנסות לא נרשמו בספרים למרות שנרשמו בהזמנות העבודה.
"אני בניסיון, התכוונתי לבוא אליכם ולפתוח תיק" טענה בעלת דוכן בשוק העירוני בפתח תקווה, שנמצאה כשהיא אינה מנהלת ספרים. בעל מעדנייה בפתח תקווה, שלא רשם הכנסות מלקוחות שונים בסך 385 ₪, טען שהוא רושם בסוף היום את הפדיון היומי "כך אני נוהג במשך 40 שנה". |